A mászás az ember természetéből adódó mozgásforma, amit még olyan ősöktől örököltünk, akik jobban érezték magukat máshol, mint a földön állva. Ez a negyedik alapsport a gyaloglás, futás és úszáson kívül. Olyan nagyszerű mozgásfajta ami minden izmot megmozgat. Javítja a mozgáskoordinációt, a koncentrációs készséget és az egyensúlyérzéket. Az általános kondíción kívül a kéz-, és hátizmokat, valamint a gerincet erősíti. Az erőnléten kívül fejleszti az egyéni felelősség-tudatot, hiszen nagy figyelmet is igényel.
 
Soha nem késő elkezdeni, nálunk az edzettségi állapotodnak és mászó tudásodnak megfelelő fokozaton tudsz mászni, edzeni.
 
Nálunk a mászás ezen ágait űzheted:

Felsőbiztosításos mászás:

A kötél előre be van helyezve a mászóútban, „csak” fel kell másznod, a top (legfelső) fogásig, utána a biztosító társad leenged. Nálunk egy út akkor tekinthető top rope megmászottnak, ha 2x megmásztad, egymás után.

Előlmászás:

Bekötöd magad, bevesz a társad, ellenőrzöd őt, ő ellenőriz téged, elindulsz, beakasztod az első köztest, mászol, második, harmadik..,stand akasztás ÉS. Minden mászónak joga van arra, hogy amikor először feljut beleülés nélkül a top fogásra előlmászásban, hangos „pi” vagy más örömkiáltással tudassa ezt a többi mászóval. (najó azért ne félórán keresztül :) )

Boulder:

Biztosítás nélküli nehézségi mászás alacsony magasságokban. Az esetlegesen leeső mászót a földre helyezett vastag szivacsok védik meg a sérülésektől. A boulder a mászás eszenciája, hogy az alacsony mászási magasság miatt a mászó nem eshet nagyot és olyan nehéz mozdulatokat gyakorolhat amit nem szégyell.